Nieuwe Trainer: Even Voorstellen, Jim Springer (Personal Trainer)

Mijn naam is Jim Springer en ik geef sinds het begin van 2018 personal training bij Visser Health Coach in Leiden. Sport heeft sinds jongs af aan altijd een belangrijke rol in mijn leven gespeeld. Door een aanhoudende blessure moest ik een aantal jaar geleden helaas stoppen met het beoefenen van mijn grote passie voetbal. Deze tegenslag heeft mij destijds echter wel kennis laten maken met mijn nieuwe grote passie fitness.

Tijdens mijn HBO-studie sportmanagement ben ik gevraagd om als fitness instructeur te gaan werken bij YOUR LIFE sportsclub in voorschoten. Naast mijn werk en eigen trainingservaring daar heb ik verschillende opleidingen, cursussen en trainingen gevolgd, waaronder die voor personal trainer en boks instructeur.

Na het afronden van mijn studie wist ik dat een kantoorbaan niet voor mij was weggelegd. Ik heb mij daarom volledig gefocust op personal training. Het begeleiden, coachen en trainen van mensen die het beste uit zichzelf willen halen geeft mij onwijs veel voldoening. Door de resultaten die ieder boekt op zijn/ haar niveau krijg ik alleen maar meer motivatie om nog meer mensen te ondersteunen hun doelen te bereiken.

Mijn doel is dat u na afloop van iedere training altijd vol energie, zelfvertrouwen en met een goed gevoel over uzelf de deur uit wandelt. Bent u op zoek naar een goedlachse personal trainer waar u mee kunt lachen, huilen, afzien en bikkelen dan vormen wij samen een TOP-team.

Even voorstellen: Peter Fenwick (Personal Trainer, locatie Oegstgeest)

Inmiddels ben ik meer dan 12 jaar actief in de fitness industrie. Ik ben begonnen als motivator bij Fitness First NZ Kolk en ben daar doorgegroeid naar personal trainer. Vervolgens ben ik bij een andere vestiging van Fitness First aan de slag gegaan als personal trainer.

Mijn studies zijn via NASM gegaan en heb tevens mijn kennis kunnen uitbreiden met de opleidingen Triggerpoint Therapy, Traditionele Chinese geneeskunde en acupunctuur.

In de loop der jaren heb ik me gespecialiseerd in het werken met blessures zoals schouder-,heup- en rugklachten en pré- en postnatale training. Ik benader personal training vanuit het menselijk bewegingsapparaat en pas een mix van combinatietraining, functionele training en balanstraining toe bij de client.

Opleidingen

  • BSC in Human Movement Sciences
  • Personal Trainer via PT Academy and NASM.
  • Trigger Point Therapie
  • Acupunctuur
  • Kineses Trainer
  • TRX Trainer
  • Bosu Balance Trainer
  • GGS – Pre and Post Natal

Werkervaring

  • Personal Trainer Visser Health Coach | Leiden & Oegstgeest
  • Personal trainer bij Fitness First, Healthcity and Sportcity
  • Groepsles instructeur voor o.a. Bodycombat, RPM en free style spinning
  • Personal Trainer bij Virgin Active en Gymgroup Londen
  • Small group trainer bij MYPT Studio Londen
  • Personal Trainer bij MYPT Studio Londen

Hoe combineer je krachttraining met hardlopen?

Eerder postte ik iets over de positieve effecten van krachttraining op hardlopen, dus nu een klein stapje verder, namelijk hoe kan je dat nou daadwerkelijk

combineren? Want allemaal leuk die theorie over indeukende ballen, maar als je in de sportschool staat, heb je daar weinig aan.

Allereerst is het belangrijk om - wanneer je beiden trainingen gaat combineren - goed te letten op de verhouding tussen arbeid en rust. Als je naast krachttraining ook de nodige kilometers gaat maken, belast je je lijf behoorlijk. Dat is prima te doen en hoeft geen problemen op te leveren, maar is iets wat je in je achterhoofd moet houden. Blessures ontstaan doordat je te lang een te zware belasting hebt gehad. Krachttraining is een extra belasting, dus zorgvuldig omspringen met je lijf is belangrijk en wanneer je merkt dat je vermoeid bent, is het slimmer om een dagje rustig aan te doen of rust te nemen dan doorduwen.

Klinkt zo logisch, maar is oh zo moeilijk. Want graag even je hand opsteken wanneer je wel eens met een pijntje of terwijl je enorm moe was hebt gesport.

^Ik ook hoor.


Krachttraining & Hardlopen

Hardlopen is ‘hot’ tegenwoordig en het is niet heel moeilijk om te zien waar dat vandaan komt. Het enige wat je nodig hebt, is een paar hardloopschoenen en je kan al gaan sjoggen. Ok, hardloopbroek en shirt is ook best handig, maar technisch gezien geen vereiste.

En ja, als we dan toch bezig zijn, hardloopschoenen zijn inderdaad ook niet per se nodig… Maar goed we dwalen af.

Wat ik vaak zie is dat mensen die hardlopen geen krachttraining doen omdat ze denken daar langzaam en stijf van te worden.

Overigens is het omgekeerde ook waar, bodybuilders doen #nocardio omdat ze bang zijn hun gains te verliezen aan een betere hartlongfunctie…

‘’Juist ja…’’

Even voorstellen, Jorit de Kruijff

Jorit de Kruijff (Personal Trainer)

Hoi, ik ben Jorit de Kruijff, 32 jaar oud en vader van twee mooie kinderen. Opgeleid als jurist – studie rechten en internationale betrekkingen in Groningen – maar er gedurende mijn loopbaan achter gekomen dat het helpen van mensen mijn grootste passie is. Ik ben daarom dan ook aan de slag gegaan als personal trainer en vitaliteitscoach; om mensen te helpen alles uit het leven te halen. Mijn werk als personal trainer combineer ik met mijn andere baan als beleidsadviseur bij de Nederlandse Sportraad.

Mijn begeleiding is altijd tweeledig. Want naast dat we aan de slag gaan met het bereiken van je doelen door middel van de training, leer ik je ook tools en handvatten aan, zodat je nadat we een tijdje hebben samengewerkt ook zonder mijn begeleiding zou kunnen. Tijdens mijn trainingen en begeleiding gaan we gezamenlijk op zoek naar hoe jij sport en gezondheid kan combineren met werk, gezin en sociale verplichtingen.

In mij vind je een coach die jou altijd bijstaat, ondersteunt en motiveert. Samen vieren we successen en balen we als het tegenzit. En al dat doen we door middel van goede trainingen met de nodige dosis humor.

Waarom eiwitten jou helpen afvallen

Eiwitten. Je hebt er vast weleens iets over gehoord. Je weet dat het onder andere in een ei zit. En dat bodybuilders vaak eiwitshakes gebruiken. Maar waarom zou jij nou eiwitten eten als je wilt afvallen? Wij laten het je weten!

 

Je weet inmiddels vast en zeker dat je een calorie-tekort moet creëren om af te vallen. Je gaat dus minder creëren eten dan je gewend bent. Waarschijnlijk denk je dan direct al “ja maar dan krijg ik toch honger?!”. En dat is dus precies wat niet het geval is. Mits je ervoor zorgt dat je de juiste hoeveelheden koolhydraten, vetten en… jaja daar komt tie: eiwitten binnenkrijgt.

Eiwitten geven je namelijk een vol gevoel. Bedenk je maar eens hoe je je voelt na een glas water of een glas melk. Of hoe je je voelt na een beschuitje in de ochtend of een bak kwark. Grote kans dat je na je glas melk of bak kwark vele malen voller zit dan na je glaasje water of beschuitje. Best handig toch, als je wilt afvallen die eiwitten?

Deel III: Gaan de goede voornemens dit jaar echt lukken?

Het laatstje blogje in de serie gaan de goede voornemens dit jaar echt lukken?!

Na te hebben beschreven waarom goede voornemens nuttig zijn en welke methode onze minste favoriet is, zijn we aangekomen bij de blog waarin we uitleggen welke methode wij het meeste toepassen en naar ons idee de meeste slaagkans heeft op de lange termijn.  

Deel II: Gaan de goede voornemens dit jaar echt lukken?!

Zoals we gisteren al aangaven in ‘'Gaan de goede voornemens dit jaar echt lukken” (https://www.visserhealthcoach.nl/blog/106-gaan-de-goede-voornemens-dit-jaar-echt-lukken

Gaan we in onderstaande tekst dieper in op wat voor jou beter zou kunnen werken om de goede voornemens daadwerkelijk te halen.


Uiteraard is het niet zo dat wij de wijsheid in pacht hebben om te zeggen dat dit de enige methodes zijn, maar naar ons idee zijn er slechts 2 opties voor het nastreven van je doelen. Een daarvan behandelen we vandaag, dit is overigens voor mij de minst gekozen methode en minst ideale op lange termijn. 



Gaan de goede voornemens dit jaar echt lukken?!

Het is bijna zover! Oudejaarsavond is vaak een avond waarop nog een keer volgooien met alcohol, eten of nog even het laatste pakje sigaretten opmaken voordat we beginnen met de goede voornemens. Maandag 1 januari is namelijk de dag dat we er allemaal massaal voor gaan! Ja, dit jaar gaat het echt gebeuren!


Hierbij wat voorbeelden van ultieme klassiekers:

‘’Dit jaar ga ik die 10 kg kwijtraken’’ 

‘’Minimaal 3x per week naar de sportschool, wat ik wil mij fitter en energieker voelen’’

‘’Ik wil in mei in bikini/ zwembroek passen’’

‘’Minder alcohol dit jaar, stoppen met roken en gezonder leven’’


Maar dan gebeurt het volgende: het is 2 januari. Daar gaat ons doel om gezonder te eten en om minder te drinken. Er is namelijk een borrel op je werk dus die borrelnootjes en dat extra drankje is nog wel geoorloofd. Voor je het door hebt is het ineens 31 januari zonder dat er iets is veranderd en zo stopt dan ook 75% van de goede voornemens.

Zijn er voordelen van cardio op een lege maag?

Vorige keer hebben we op onze facebookpage al een artikel geplaatst over de onzin van de vetverbrandingszone. De term die vroeger vaak werd gebruikt om meer vet te verbranden door aan cardio te doen op een lage hartslag, dit zou namelijk meer vet verbranden waardoor je sneller afslankt.

Om deze reden zie je helaas nog steeds veel mensen cardio doen terwijl zij nog niet gegeten hebben. De achterliggende gedachte is dat de glucosevoorraad op is wanneer je een lege maag hebt, waardoor je sneller vet verbrandt.

Theoretisch gezien is dit waar, maar deze stelling is ietwat kort door de bocht. Er zijn meerdere aspecten van belang. In dit blog leggen wij uit waar je precies rekening mee dient te houden.



Een contract met jezelf

contract met mezelfZo dan! Wat is het jaar voorbijgevlogen. We zitten met drie keer knipperen gewoon alweer in november. De meeste mensen gaan aan het eind van het jaar aan de slag met hun goede voornemens. Drie keer raden wat er in dat lijstje vaak naar voren komt: meer sporten en minder eten. Je hoeft denk ik maar een keer te raden wanneer die goede voornemens in gaan…. Juist. Pas op 1 januari. 

Maar hallo?! Waarom pas dan? Wat is dat nou voor gek gedrag? Kunnen we met z’n allen pas aan een gezonder leefpatroon beginnen zodra er in je agenda staat: 1-1-2018? Is het de witte bladzijde die ruimte biedt voor veranderingen? Is het dat je nu nog even alle remmen losgooit om op 1 januari het compleet 180 graden anders aan te pakken? Ik kan mij niet voorstellen dat je zin hebt om een nummertje te trekken bij de sportschool om je kerstkilo’s eraf te trainen. Dus laten we het dit jaar even anders aanpakken.

Waarom trainen alleen bijna nutteloos is voor gewichtsverlies

Als we gewicht willen verliezen, gaan we massaal met zijn allen naar de sportschool op 1 januari. We gaan wat vaker sporten en uiteindelijk vallen we wat af. Maar niet zo veel als we graag zouden willen. Helaas moeten we je nu dan ook vertellen dat sporten eigenlijk best wel nutteloos is voor gewichtsverlies.

Dit is waarom je absoluut de battle rope moet toepassen in je workout

Zodra je ermee bezig bent merk je waarschijnlijk al: het is enorm zwaar. Het trainen met de touwen is al een workout op zichzelf en een absoute aanrader bij het samenstellen van een zo effectief mogelijke training. Binnen Visser Health Coach zijn we gek op de battle rope, omdat we hiermee de progressie bevorderen bij het behalen van diverse doelstellingen. Je moet het eigenlijk zien dat mede door de battle rope met minder tijd, meer kan worden behaald dan met een gewoon weg fitness rondje.

In dit blog vertellen we je dan ook graag wat precies de voordelen zijn en wat de battle rope doet voor je lichaam.

Deze 7 tips helpen je gezond en verantwoord af te vallen

Deze 7 tips helpen je gezond en verantwoord af te vallen

In de eerste maand van het nieuwe jaar zitten de kerstkilo’s er meestal helaas nog aan, worden we geconfronteerd met zomervakanties. Hierdoor bedenken we onszelf koortsachtig dat we ten eerste goede voornemens hebben om gezonder te leven en dat we ten tweede in een kleine zes maanden weer op het strand moeten paraderen. Dat betekent maar één ding: afvallen. Om je daarbij te helpen geven we je hierbij 7 praktische tips die in iedere levensstijl passen.

De waarheid over suiker en haar verslaving

suiker verslavingSuiker is een goedje wat we vrijwel allemaal lekker vinden. Denk aan iets wat je graag eet en we durven er een wedje op te leggen dat het veel suiker bevat. Naast dat een overschot aan suiker niet goed is voor je figuur, je tanden en je energiepeil willen we graag even stilstaan bij het gebruik van deze voedingsstof. Er wordt namelijk veel over suikers gesproken. Sommigen beweren bij hoog en bij laag dat het even verslavend is als drugs en anderen roepen enkel ‘het is slecht voor je’. En als je iets vaak genoeg hoort, is het zo toch? Maar hoe zit het nu echt? Wij geven daar graag antwoord op.

Drie tips voor motivatie bij een sportdip

Kou, nattigheid, de donkere maanden en bijkomende drukte overheersen de laatste maanden van het jaar. Een periode waar de sportmotivatie vaak tot een groot dieptepunt zakt, om het dan in januari weer dankzij de goede voornemens uit de kast te halen.

In deze donkere maanden is het nou eenmaal zo dat de motivatie soms ver te zoeken is.  De dagen zijn korter en we ervaren minder energie door het weer, drukte en door het gebrek aan zonlicht. We ploffen wat sneller op de bank en laten ons hoofd wat eerder hangen met de gedachte: “Het komt in het nieuwe jaar wel weer”.

Maar is dat handig? Is er niet altijd wel iets waardoor je het kunt uitstellen? Als je iets écht graag wil, dan ga je er voor.

En juist omdat dit lastig is in deze periode van het jaar, heb ik hierbij drie tips voor je waardoor je die motivatie een boost geeft!

Kun je afvallen door alleen meer te sporten?

Afvallen en spieropbouw

Afvallen. Voor velen het doel des levens. Met veel hypes, veel voeding- en fitness goeroes en andere opvattingen zien we soms door de bomen het bos niet meer. Verwarrend. Daar scheppen we graag helderheid in. Daarom geven we in dit blog antwoord op de vraag of het mogelijk is om af te vallen door enkel meer te sporten, wat voor een effect afvallen heeft op je spieropbouw en hoe jij nu eigenlijk het maximale resultaat kunt behalen uit je doelstellingen.

Aan de slag; 3 bil oefeningen!

Facebook, instagram en twitter staan er vol mee! Dames in gewaagde poses en looks om te pronken met wat ze hebben en waar ze trots op zijn. Waar ze keihard aan gewerkt hebben!

Jeffrey Visser in het Leidsch Dagblad

Begin januari 2013 stond onderstaand artikel in het Leidsch Dagblad:

jeffrey-visser-personal-trainer-leidsch-dagblad