Blog

Trainer Spotlight

By 6 juni 2019 No Comments

Hoe ben je ooit in de sport als werkveld terechtgekomen?

Van kleins af aan wist ik al dat ik later in de sportbranche wilde werken. Tijdens mijn afstudeerstage voor de HBO-opleiding sportmanagement ben ik gevraagd om in de fitness te komen werken. Nadat ik mijn diploma had behaald besloot ik om in de fitnessbranche te blijven werken. Ik wilde als snel meer en heb mijzelf toen doorontwikkeld tot personal trainer.

Hoe ben je bij Visser Health Coach terechtgekomen?

Door mijn collega’s Daan en Django. Zij werkten destijds nog bij mijn andere werk in Voorschoten. Zij waren beide heel enthousiast over de PT-studio en vroegen aan mij of ik interesse had om ook bij Visser personal training te komen geven.

Waar staat voor jou het vak Personal Training voor? Wat vind je het leukste eraan?

Personal training is 1 op 1 begeleiding met het doel om de klant de fitste versie van zichzelf te laten worden. Door de persoonlijke aandacht kan een klant optimaal begeleid en gestimuleerd worden om zijn/haar gewenste doel te bereiken. Eerst de klant de juiste techniek aanleren en daarvanuit samen toewerken werken naar progressie.

Hoe zou je jezelf  in woorden omschrijven?

Ik ben een echte sportliefhebber en sport zelf ook minimaal 5 keer per week. Ik vind het erg belangrijk om een goede band met mijn klanten op te bouwen om hen zo optimaal te leren kennen en te begeleiden. Ik vind het belangrijk dat er tussen het afzien en zweten door ook ruimte is voor de nodige humor.

Wat doe je het liefst in je vrije tijd?

Uiteraard vind ik het leuk om in mijn vrije tijd leuke dingen te ondernemen met mijn vriendin en vrienden. Ik ga graag gezellig een uurtje op stap of naar een festival. Bij slecht weer wordt Netflix echt mijn beste vriend.

Wat is de belangrijkste tip die je aan onze sporters meegeeft?

”Consictency is key!” Stel jezelf een realistisch doel en werk daar in kleine stapjes naar toe. Kies daarbij een sportactiviteit die je leuk vindt en blijf consistent trainen. Je kunt beter goed en structureel twee keer per week (onder begeleiding) trainen en dit volhouden, dan de ene week enthousiast vier keer gaan om vervolgens een week niet te komen.

Leave a Reply

Hi! Kunnen we je ergens mee helpen?
Druk op de WhatsApp button om te chatten!
Powered by