Het kan een enorme uitdaging zijn om te sporten tijdens zomerse dagen met hoge temperaturen. Je wilt graag bewegen, maar merkt eigenlijk al vrij snel dat het hiervoor eigenlijk te warm is. Naast de warmte krijg je op zomerse dagen al snel ook te maken met een tekort aan vocht of verbranding door de zon. Er zijn dus een hoop redenen om niet te sporten met hoge temperaturen.

Omdat wij als geen ander weten dat je toch graag ook in de zomer in beweging wilt blijven hebben wij een aantal tips op een rij voor je gezet. Met onze tips en de juiste sportkleding is sporten bij hoge temperaturen een koud kunstje.

#1: Zwemmen

Je staat er misschien niet direct bij stil, maar ook zwemmen is een sport. En hoe heerlijk is het om in het koude water lekker af te koelen?! Ga je het zwembad in? Trek dan een aantal baantjes, zo zorg je voor voldoende beweging in combinatie het lekker verkoelende water zonder dat je last hebt van de hitte.

#2: Wandelen

Wandelen in de buitenlucht op het juiste tijdstip kan enorm aangenaam zijn. Zorg dat je in de namiddag een lekkere wandeling maakt, de zon is dan namelijk minder fel. Is de zon alsnog te fel? Maak dan eens een heerlijke boswandeling. In het bos zijn vaak voldoende wandelroutes te vinden zonder dat je last hebt van de zon.

#3: Fitness

Een perfecte sportactiviteit voor in de zomer is fitness. Er zijn veel mogelijkheden, en vaak is het eenvoudig om je routine aan te passen op het warme zomerweer. Zorg voor voldoende water en de juiste kleding om optimaal te kunnen sporten.

Een personal trainer kan je daarnaast goed helpen bij het kiezen van de juiste work-outs en oefeningen.
Ook tijdens deze warme dagen geven wij training. Wel hebben wij 4 tips om rekening mee te houden.

  1. Drink niet alleen voldoende tijdens de workout, maar ook van te voren en erna. Ook zou je wat zout kunnen toevoegen aan het water om uitdroging te voorkomen.
  2. Let op het dragen van ventilerende kleding en sport op de koelste momenten van de dag. Dat is veelal in de vroege ochtend of in de late avond uren.
  3. Haal het tempo uit de workout en neem meer rust momenten tussendoor.
  4. Leg eventueel een natte handdoek in je nek om het lichaam sneller af te laten koelen.

#4: Fietsen

Fietsen kan heerlijk zijn! Wil je lekker sportief de dag doorkomen en toch genieten van de omgeving? Stap op de fiets en bezoek in jouw eigen tempo de omgeving. Kies ervoor om de omgeving te verkennen of bezoek een dorpje in de buurt. Zelfs op je vakantieadres is dit een sportactiviteit die mogelijk is.